کمک های مالی به سازمان های غیر دولتی درگرجستان

نخست وزیر گرجستان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که با توجه به چالش‌های موجود، ما تصمیم گرفته‌ایم در راستای تأمین منافع کشور، یک برنامه کمک مالی برای سازمان‌های غیردولتی گرجستان راه‌اندازی کنیم که به طور کامل از بودجه دولتی گرجستان و پول مالیات دهندگان تأمین شود.

برنامه ریزی دولت گرجستان در جهت اعطای کمک های مالی به سازمان های غیر دولتی

نخست وزیر گرجستان در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه مورخ 19 شهریورماه 1403 اعلام کرد که بیش از 450 سازمان غیر دولتی بر اساس قانونی که به " شفافیت نفوذ خارجی" شناخته می شود، در سامانه ای که بدین منظور زیر نظر وزارت دادگستری ایجاد گردیده  ، ثبت نام نموده اند. وی ضمن تشکر از اقدام سازمان های مذکور که آن را تجلی مسوولیت مدنی نامید، اظهار داشت که تأمین مالی سازمان های غیر دولتی توسط کشورهای خارجی لزوماً به معنای پیگیری منافع منفی یک قدرت خارجی نیست و سازمان هایی که چیزی برای پنهان کردن ندارند، از شفافیت هم ترسی نخواهند داشت.  

"کوباخیدزه" در ادامه تصریح کرد : سازمان های غیر دولتی دریافت‌کننده بودجه خارجی که هدفشان برنامه های سیاسی، مشارکت در فعالیت های انقلابی، تضعیف هویت مذهبی کشور، تبلیغ برای دگرباشان جنسی و ایجاد موانع اقتصادی نیست، دلیلی برای عدم ثبت نام  نداشته اند. در این رابطه نخست وزیر گرجستان به فشار و تهدید های صورت گرفته توسط سایر سازمان های غیر دولتی  در صورت ثبت نام سازمان های هم عرض نیز اشاره  نمود و گفت: با توجه به چالش‌های موجود، ما تصمیم گرفته‌ایم در راستای تأمین منافع کشور، یک برنامه کمک مالی برای سازمان‌های غیردولتی گرجستان راه‌اندازی کنیم که به طور کامل از بودجه دولتی گرجستان و پول مالیات دهندگان تأمین شود و در این خصوص تمام تمهیدات ضروری ظرف 2 ماه آینده انجام خواهد شد و ضمن ارائه اطلاعات دقیق در مورد این برنامه،  اولین کمک های بلاعوض از ژانویه 2025 پرداخت خواهد گردید. در این برنامه، پروژه هایی که مطابق با منافع مردم گرجستان تعریف شده باشند، تا دو برابر کمک های خارجی مورد حمایت قرار خواهند گرفت. این پروژه ها شامل تقویت نهادهای دموکراتیک، مبارزه با فساد، مقابله با تهدیدات ترکیبی، مراقبت از افراد ناتوان، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از حقوق و منافع اقلیت های قومی و مذهبی و غیره است. هر پنی اعطایی و هزینه شده تحت برنامه کمک هزینه برای عموم شفاف خواهد بود. بر این اساس، عموم مردم این فرصت را خواهند داشت که به طور مداوم بررسی کنند که چگونه فعالیت های سازمان های غیردولتی با منافع ملی گرجستان مطابقت دارد. ما از سازمان های غیردولتی که مایل به تأمین منافع ملی گرجستان می باشند، می‌خواهیم تا فعالانه در این برنامه کمک مالی شرکت نمایند.

منبع:

www.gov.ge/index.php?lang_id=ENG&sec_id=603&info_id=89502

کد خبر 21021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =